Tuesday, January 11, 2011

nota untuk diri sendiri.

  • alhamdulillah. KMB dan saya bertemu lagi. ada jodoh lagi rupanya.:) Allah lah yang membenarkan saya kembali ke KMB setelah hampir sebulan berlari seketika daripada dunia IB. berlari atau melarikan diri? well~ terserah kepada tafsiran masing.hehe. no matter ape pun tafsiran tersebut, since mmg KMB yang memberi cuti kpd students nya, of cz suka-suki-riang-gembira tu ade dalam diri ni. saya kan manusia biasa! hehe.
  • eeemmm. btol sgt bila ade orang kata masa skrg makin pendek. x pernah plak sy buat experiment. tapi, even claim sy mcm tak kukuh dgn ketiadaan evidence yang mantap, saya dpt merasakannya. emmm...bleh ke main gne instinct je untuk buat sesuatu claim? memang tak boleh kan. so, anggap lah claim sy yang ckp masa makin pendek ni sbg satu escapism sbb x puas dengan cuti yg hampir sebulan tu. saya kan manusia biasa! huhu
  • sekarang, dah masok sem 4. orang kate sem 4 paling lepak, which is the last sem. tapi, saya rase sem 4 la paling menguji kesabaran dan kesusilaan terhadap diri sendiri mahupun orang lain. emmm...baru seminggu menetap di KMB pelbagai perencah rasa saya dan experience. hebat sungguh tarbiyah KMB dari Allah khas untuk saya. saya tahu, saya kena bersabar. dan bersabar itu harus pada hentakan pertama. ya! pada hentakan pertama. tapi, kadang-kala tu, pada hentakan ke sebelas pun, saya masih x dapat nak cari word sabar tu tepat pada masanya. saya kan manusia biasa! sorry Allah...
  • saya tak pernah tulis post yang macam ni. first time. perasan x post ni ada macam sesi meluahkan perasaan? emm...sikit la kot. tp, jgn risau, InsyaAllah saya masih ingat luahan perasaan saya yang pertama hanya dekat Dia. cume, yang post kali ni, rase macam nak share. cube tengok kat tepi tu. "the intention of creating this blog is to share". bukan sebab dah xdek orang nak share, tapi sebab saya suka menaip dan saya suka menulis. itu aje. saya kan manusia biasa! :)
  • pendek kata, pengalaman selama hampir seminggu di KMB ni amatlah best. InsyaAllah, jujur. biarpun kadang-kadang rasa nak pause kan everything and biar saya sorang je yang gerak buat pape yg saya suka, that's the only clue yg membuatkan saya sedar Allah masih memerhatikan saya. of, cz, Allah kan Maha Melihat.:)
  • saya cuba untuk bayangkan.
Allah tengok saya study.
Allah tengok saya mengantuk tyme study.
Allah tengok saya pergi DS.
Allah tengok saya basuh baju.
Allah tengok saya terkejar-kejar nak pergi kelas.
  • seronoknya bila diperhatikan oleh Dia yang sangat Hebat.
  • tapi sedih sungguh bila hanya itu sahaja yang saya mampu saya buat agar Dia lihat saya.
  • sebab tu lah, saya cuba untuk.
senyum bila rasa nak termenangis due to something.
tahan bia rasa dah tak tahan.
yakin bila rasa hati dan sedikit goyah dengan pertolongan Dia.
  • seronoknya bila rasa diperhatikan oleh Dia yang sepatutnya kita admire. bukan yang lain. andai ada, tersilap sasaran tuu.. apa lagi, jom betulkan kompas! :)
akhir kata (chewwah!)
  • saya sedang cuba mendidik hati ini agar tidak terusik pun dengan small matters yang cuba menjatuhkan diri sendiri. tapi sangat terusik dengan small matters yang menjatuhkan iman. saya harap anda yang tebaca post ini pun begitu.
(^_^)

2 comments:

note taker said...

AUNI, tolong la selalu ingatkan aku nie :|

Unknown said...

InsyaAllah...auni pun slaloo lupe 2 gak...so, same2 ingtkan ye... AL-ASR. (^_^)