Tuesday, January 18, 2011

berkilau-kilauan.

in the name of Allah, the most gracious :)

today: 18 January 2011 (as stated above by system)

day: Tuesday. tomorrow is wednesday and the next day is Thursday; cuti Thaipussam.

:D -big grin-

:) -yiha!!! di dlm hati-

l.e.g.a.

.berehat sebentar daripada life traffic di sini.

KMB

...

semalam, sewaktu coolsem( kuliah sepuluh minit) di blok, kami bercerita tentang DIA. tentang nama-nama DIA yang hebat.

...

bukan turn saya untuk memberi tazkirah (since saya dah year 2), tapi terpanggil untuk berkongsi.

orang kata: spread the love

...

ar-rohman.

ar-roheemm.

al-wadud.

and the list begins.

...

ar-rohman bukan setakat yang pemurah tetapi yang Maha Pemurah.

Pemurah nya Allah sampai tak terjangkau oleh fikiran manusia.

Pemurahnya Allah masih memberi peluang kepada kita untuk terus hidup biarpun

hanya sekali sekala mulut melafazkan namaNya.

ketika solat yang hanya lima minit setiap waktu.

ketika membaca doa makan.

ketika membaca doa tidur.

...

dan semakin saya membesar, saya mula mengenali ar-roheemm.

al-wadud.

and the list begins.

...

dan saya tersedar!

...

keciknya saya!

...

besarnya DIA!

...

kerdilnya saya!

...

hebatnya DIA!

...

saya rasa sangat kecil sampai rasa macam x layaknya yang pandang langit.

rasa macam nak tunduk je ke bumi.

...

tapi, Allah kata langit tu pun Dia ciptakan untuk kita.

macam manalah saya boleh menolak untuk tidak memandang langit biru yang menenangkan tu?

oh, baiknya Allah!

T_T

...

saya pernah terbaca: sesiapa yang ingin mengetahui kedudukannya di sisi Allah, hendaklah dia perhatikan kedudukan Allah di dalam hatinya. Maka, sesungguhnya Allah menempatkan hambaNya sebagaimana hamba itu menempatkan Allah di dalam hati dan jiwanya

...

cepat-cepat saya flashback.

apa yang saya dah buat hari ni.

solat saya ok x.

hati saya sihat x?

niat saya betul x?

...

hmm.

saya nak sgt jadi hamba yang berkilau pada pandangan Allah, tapi cukup berkilaukah saya dengan apa yang saya dah buat selama saya hidup?

...

1. Whatever is in the heavens and the earth glorifies Allah -- and He is the Almighty, All-Wise.

2. His is the kingdom of the heavens and the earth. It is He Who gives life and causes death; and He is Able to do all things.


3. He is Al-Awwal and Al-Akhir, Az-Zahir and Al-Batin. And He is the All-Knower of everything.



4. He it is Who created the heavens and the earth in six Days and then rose (Istawa) over the Throne. He knows what goes into the earth and what comes forth from it, and what descends from the heaven and what ascends thereto. And He is with you wheresoever you may be. And Allah is the All-Seer of what you do.


5. His is the kingdom of the heavens and the earth. And to Allah return all the matters.


Surah Al-Hadid:1-5


...


(^_^)

No comments: