Monday, November 19, 2012

examS.

Dengan nama Allah.

buku terbuka. iqra'. iqra. tersengguk-sengguk.
cabaran perjuangan dengan kertas dan pen.

alhamdulillah, minggu ni sahaja ada 4 examS.
aku bagaikan pemuda kahfi di dalam gua.
terpisah daripada dunia luar.

TAPI, aku tahu apa yang berlaku kepada saudara-saudaraku di sana. PALESTIN.
keep updating their news.
sebab hanya itu YANG AKU MAMPU!

dalam masa 1 jam aku membelek buku, saudara-saudaraku yang syahid bertambah lebih daripada 5 orang.
mereka 'pergi' dan disambut oleh malaikat ke syurga.
AKU?

tak dapat nak bayangkan,
di saat saudaraku di sana sedang ketakutan, di ambang bahaya setiap saat, aku dan kamu di sini, masih sibuk   bergelak ketawa, masak, makan, baca buku untuk exam etc.
no, i didnt say tak boleh. [nak exam kot]

tapi, bukankah aku, kamu dan mereka SAMA.
kita diikat oleh talian aqidah.
adakah lagi ikatan yang lebih kuat?
kalau mereka sakit, aku juga merasa sakitnya.
kamu juga.

teringat kata mak usrah;
mungkin Allah mengizinkan semua ini berlaku, agar kita sedar, kita memang perlukan khalifah!
agree.

terbayang,
sekiranya kita ada khalifah,
pasti di saat ini,
khalifah dah buat announcement;
mengarahkan semua lelaki yang sihat dan mampu untuk berjihad ke PALESTIN!

tapi realitinya, kita tiada khalifah itu.
lagi.

mak usrah saya kata:
kerja kita makin banyak.

"berlalu sudah waktu tidurku"
w/pun....
baru tadi tersengguk-sengguk =.='

mujahadah!

okeh, back to business!

assalamualaikum :)



No comments: