Tuesday, June 1, 2010

terhantuk.

alhamdulillah, masih bernyawa di saat ini....
thank you Allah...;)
baru sahaja mengusha blog seorang sahabat...
saya terhantuk seketika dari lena yang panjang. membaca baris demi baris, melihat penyusunan ayatnya yang menggambarkan perasaanya. perasaanya yang hampir dengan Dia. tapi, saya? saya teringat apa yang ditulisnya...:dia takkan membiarkan waktu cuti 3 minggu ni membuatkan dia terlepas ganjaran2 Allah yang sangat bez tu. sahabat, moge Allah lindungimu...
di waktu cuti ini, bagaikan cuti dari segala2nya...
segala2nya...
wajarkah, diriku?
....................................blank to be answered.
nak cite sket.
tyme cuti ni memang saya jarang sangat solat jemaah. dan ada satu kekosongan di situ. pada mulanya saya tidak merasakan kehilangan itu significant, tp lame-kelamaan, makin ketara dan ketara. maka, saya telah berjaya mengesannya. dan lantas saya terdetik: hebatnya Allah...Ibadah2 yang Dia suruh mmg kasi feel kat hamba2Nya.
tp, alhamdulillah tyme buat HA adelah beberape kali (boleh dikira dengan jari sebelah tgn jerr) sy berjemaah Zuhur dengan W*** dan N***.
terase seronok sangat. x taw nak gambarkan camne...;)
then, tyme ari Isnin, bersame A** menuju ke perpustakaan negara. sampai sahaja di entrance dengan tercungap-cungap dan kebasahan, melihat tertulis begini: ISNIN dan cuti am -CLOSED
hmmm...sekian terima kasih la yek...;p
maka, menuju ke kafe lah kami untuk mengisi perut yang meronta2 minta diisi dan terus ke surau. masuk2 je, dengar ade suare imam. Alhamdulillah! excited sangat! btol! tp, syg...biarpun cube menaikkan velocity pergerakan, tetap x mampu bersame imam. maka, tiadalah jemaah Asar dlm buku amalan saya...xpe.nak buat camne. (pujuk diri sendiri...)
pada hari selase pula, pergi lagi ke PN. alhamdulillah, PN terbuka sangat luas untuk kami... terase kehadiran kami disambut...;p setelah usha port baek, terus menjejaki surau yang sy pergi smlm...
masuk2 je ade suare imam. imam memberi salam...Allah...xde rezki lg...nak bwt camne. sdeh;( trus mengambil wudhu n suddenly dengar ade imam angkat takbir.
alhamdulillah!
yezza!
tyme tu, hati sy berkate2: baek nyer Allah. Allah dengar apa yang sy katakan walau dlm hati sy. semlm sy nak solat jemaah tp x sempat n td pun initially x sempat. tp, at last Allah kasi jgk peluang tu. He gives me the happiness! xperlu pun lampu ajaib untuk merelaisasikan apa yg kita nak. doa je dlm hati sbb Allah pendengar yg setia. no doubt! ;)

No comments: